Casual Velvet & Lace




Black velvet dress * - Sammydress
Blue ripped denim jacket - Parisian Collection via New Look (similar)
Mauve sneakers - Nike (similar)
Chunky silver necklace - Everything5Pounds



    Encore une belle trouvaille sur Sammydress ! Je comptais porter cette sublime robe en velours lors de mes posts sur les tenues festives mais j'ai décidé de vous la présenter de manière simple et portable au quotidien, en journée. Et rien ne crie plus "décontracté" qu'une veste en jean et des baskets !

     Cette robe est d'une belle qualité et j'adore sa forme/longueur ! Elle est très moulante donc le fait qu'elle arrive mi-mollet calme le jeu tout en restant attirante grâce à sa belle & délicate dentelle aux fentes et au décolleté. Elle existe également en vert et j'ai bien envie de la prendre !
    Pour la taille, comme d'hab, fiez-vous au tableau de mesures présent sur la fiche de l'article ! En général, je prends une taille au dessus pour bien être sûre !





    Another great find from Sammydress ! I was supposed to wear this stunning dress during my partywear posts but I've decided it was best to introduce you to it in a simple, wearable way, perfect for everyday wear. And nothing screams "casual" more than ripped denim jacket and sneakers !

    This dress is great quality and I love its shape/lenght ! It is kinda tight so the fact that it covers the legs makes it classy but still attractive thanks to its beautiful & delicate lace on the legs and chest. It also comes in green and I have to say that I want it !
    Considering sizes, as usual, my advice is to look at the size chart available on the product page ! In general, I size up, just to be sure !





You can follow me
On Bloglovin'
xxxx


Find more about Sammydress
here
here
and here

Aucun commentaire

THANK YOU for your sweet messages, they always make my day. <3