Hello beige & Velvet boots



Beige sleeveless biker jacket - Everything5Pounds
Beige duster coat - Forever 21 (similar)
Khaki lace up shirt - H&M (similar)
Grey skinny jeans - Pull & Bear
Velvet lace up boots - Asos (similar)
Mirror aviator sunglasses - H&M





    Eh bien, ça faisait longtemps ! Je voulais absolument photographier une nouvelle tenue et enfin arrêter avec mes flashbacks été 2015 (eh ouais, j'en ai encore. Leçon à apprendre pour l'été 2016: photographier c'est bien mais les poster assez vite en rentrant c'est encore mieux !) donc voici un look tout frais.

    Je vous l'ai dit, je kiffe le beige ces temps-ci, cette couleur discrète que je n'ai jamais su apprécier à sa juste valeur.

    Je cherchais une veste biker sans manche mais je voulais éviter le noir, trop cliché, pas assez féminin, quand je suis tombée sur celle-ci, en beige justement ! La qualité est au rdv, elle est légèrement oversize, bref, je savais tout de suite que j'allais la porter sur ce duster coat (que vous avez déjà vu ici) que je ne cesse de porter depuis un an.

    Je voulais faire un presque total look avec une jupe beige également mais j'ai voulu garder une tenue facile à porter en semaine.
    Je dis "presque" parce que je comptais déjà porter ces merveilles aux pieds. Le velours est une matière que j'adore, alors imaginez en tant que grande fan de chaussures, je ne pouvais que les vouloir, surtout qu'elles sont lacées ! C'est assez inédit sur des chaussures, ça apporte un côté noble je-me-la-pète-j'ai-du-sang-royal, non sans plaisanterie, je trouve juste ça chic et beau.





    Well, time flies ! I wanted to photograph a new outfit and finally stop my summer 2015 flashbacks (oh yeah, I have more. Lesson to learn for summer 2016: shooting outfits is great but posting them quickly when I get home is even better !) so here is a fresh look.

    I told you, I've been into beige lately, this discreet colour I never really enjoyed at its fair value but that is starting to grow on me.

    I was looking for a sleeveless biker jacket that was not black, too cliché, not girlie enough, when I found this one: in beige ! The quality is nice, it's slightly oversized, anyway, I knew I would wear it over my duster coat (that you saw here) that I keep wearing for one year.

    I wanted to wear an almost total look with beige skirt but felt like it should stay something easy to wear during week days.
    I say "almost" because I was already planning to wear those wonderful babies on my feet. Velvet is a fabric I adore, so imagine as a huge shoe fan, I was destined to want it, especially since they're laced ! It's quite original on shoes, it's all fancy I'm-such-a-poser-I-have-royal-blood, no without joke, it's just chic and beautiful.






You can follow me
On Bloglovin'
xxxx

4 commentaires

  1. This is such a fun look and I love the pop of color in your glasses!

    xx
    scarlettandgiselle.blogspot.com

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Thank you !
      Yep, this is me, always have to add some pop of colour. ^^

      Supprimer

THANK YOU for your sweet messages, they always make my day. <3