All Red



Lace up paisley dress - Influence via New Look(similar & similar)
Red fringed bag - Stradivarius (similar & similar)
Lace up sandals - Mango (similar)





    Amusant comme je dis souvent que je n'aime pas beaucoup le rouge alors que je suis capable d'en porter en (presque) total look. Contradiction, contradiction mes chères !
La vérité, c'est que je ne déteste pas cette couleur, juste qu'elle ne m'attire pas autant que les autres et que, si j'ai le choix d'une autre couleur, ce sera cette autre couleur. Sauf que, parfois, 1) je n'ai pas le choix, la pièce sur laquelle je craque n'existe pas en autre couleur (comme cette robe) et 2) la pièce est plus belle en rouge (comme ce sac qui existait aussi en noir mais en rouge, il est juste canon).

    Voici donc un look typique de vacances. Quand je pense "vacances", je pense robes confortables et stylées, légères et bohémiennes et les éternelles sandales plates, bien sûr. Pas d'accessoire autre que le sac car je voulais garder une tenue simple, parfaite pour traîner.





    Funny how I always say that I dislike red while I'm capable of wearing it in a (almost) total look. Contradiction, contradiction my dears !
The truth is that I don't really hate that colour, I'm just not attracted to it as I am by them all and, if I get to choose, I would pick another colour. Except that, sometimes, 1) I don't have a choice, the item I want does not exist in any other colour (like this dress) and 2) the item looks better in red (like this bag, which existed in black too but it's so hot in red).

    Here is a typical holiday look. When I think "holidays", I think dresses that are comfortable, stylish, light and bohemian, and the eternal flat sandals, of course. No accessory other than the bag here because I wanted to keep this outfit simple, perfect to hang out.






You can follow me
On Bloglovin'
xxxx

Aucun commentaire

THANK YOU for your sweet messages, they always make my day. <3