Off the Shoulder Top



Off the shoulder top - New Look (similar)
Mom denim shorts - New Look (similar)
Blue jelly heel sandals - New Look
Leopard sunglasses - (similar)
Turquoise necklace - Handmade (similar)
Turquoise ring - H&M (similar)




    Soyons francs: les tops à épaules dénudées (ou "col Bardot") peuvent être flatteurs et terriblement jolis mais c'est un cauchemar à porter. Ni plus ni moins. Ça remonte tout le temps, encore pire lorsqu'on porte un sac sur l'épaule ou lorsqu'on lève les bras (#ilfautarrêterdevivredonc). Le mieux, c'est de ne plus bouger. ;) Aussi l'impression d'être à poil sans collier, d'où le port (royal ? Non, ok...) de celui-ci déniché dans un marché au Portugal. Bon, malgré ces petites galères, j'apprécie tellement d'en porter l'été que je suis constamment à la recherche du haut ou de la robe qui pourra satisfaire mes attentes.

    Ici, point de tralala, juste une tenue tout confort (enfin, presque) mais les cols à épaules dénudées fonctionnent très bien sur une tenue chic de soirée avec une jupe crayon ou un slim noir et des talons.

    Sinon, encore une tenue d'été et j'en suis navrée, j'ai encore du stock car je n'ai absolument pas eu le temps de les poster régulièrement et je n'ai pas trop l'occasion d'en photographier de nouvelles. Bref, je ne vais pas m'étendre sur le pourquoi du comment, j'espère juste que ça pourra vous inspirer pour l'été qui arrive et je promets d'essayer de poster des tenues de saison prochainement !




    Let's be honest: off the shoulder tops (or "Bardot" tops) can be flattering and very pretty but they're also a nightmare to wear. No more no less. It never stays on the shoulders, it's even worse when you're wearing a shouder bag or when you're raising your arms (#stopliving). The better is not to move. ;) Also it's like you're wearing nothing so necklace's calling, I got this one from a market in Portugal. Despite all of those bummers, I like to wear them during summer so I'm always on the hunt for cool dresses or tops.

    Here, no fancy things, only a comfortable (well, almost) outfit but off the shoulder collars work wonders for a chic evening look with pencil skirts or black slim jeans and heels. 

    Anyway, another summer outfit and I'm sorry, I still got pics left to post because I've got no time to do it on a regular basis and I don't have much occasions to shoot new ones. I won't talk for hours about it, I'm only hoping it would, somehow, inspire you for your next summer's outfits and I promise I'll try to update with seasonal looks very soon !






You can follow me
On Bloglovin'
xxxx

8 commentaires

  1. I love love love the color. Sooo beautiful. Fits perfect to you.

    XoXo from Berlin
    Valentina | DAILY SUIT

    RépondreSupprimer
  2. Love the sunnies!
    xx Elle

    Check out my blog:
    www.cherryblossomstreet.com - Swedish Model and Travel & Lifestyle blogger i Tokyo!

    RépondreSupprimer
  3. I love the off-shoulder trend! You look beautiful!! The sunglasses are awesome as well <3

    X Lily
    www.hashtagbylily.com

    RépondreSupprimer

THANK YOU for your sweet messages, they always make my day. <3