Christmas Look (+ NYE idea)


Blue velvet dress - River Island (similar)
Gold choker (transformed) - Everything5Pounds
Plum metallic sandals - Asos (same in gold)
Gold cuff - Stradivarius (similar)
Gold arty ring - eBay (similar)
Gold & black flower 3D clutch - New Look
Gold lipstick "Guadalupe" - LASplash





    Une autre robe bleue pour noël (souvenez-vous du Look de l'année dernière) mais je ne vais pas vous mentir, la tenue prévue était totalement différente. Je voulais porter une robe bouffante dorée Asos mais j'ai pensé que ça me rendrait plus bouboule donc je n'ai même pas passé commande, à la place, j'ai commandé une robe ras de cou noire avec des sequins argentés Boohoo mais c'était juste horrible sur moi (mon corps, la robe était magnifique) alors, cette simple robe en velours était mon plan B (okay, C) et comme je n'ai jamais porté de velours à cette occasion, c'était toujours un look frais pour moi. J'ai ajouté des choses dorés (ras-de-cou -j'ai retiré les chaines-, bracelet, pochette et makeup) et des chaussures violettes, toujours métalliques, bien sur.

    Puis, une groooooooosse erreur, un gros fashion faux-pas: le top en dessous. Oops. Seulement sur ces photos, pas pendant noël, mais tout de même ! J'ai complètement oublié d'enlever mon débardeur (oui, parfois je porte un débardeur en dessous de mes tops ou robes lorsque j'ai froid) et je n'ai plus pensé à ces manches transparentes en dentelle ahah, c'est tellement idiot ! Rions au lieu d'en pleurer, n'est-ce pas ?!

    Donc, ce n'est pas du tout la tenue que je souhaitais porter mais je suis tout de même satisfaite du résultat, pas si mal. ;) Et ça peut être une idée de tenue pour Nouvel An.

    J'espère que vous passez du bon temps ! (J'adore voir les tenues des blogueuses pendant cette période, tout ce qui scintille et brille, incroyable ! J'espère que vous aimerez la mienne).





    Another blue dress for xmas (remember Last year's outfit) but I'm not gonna lie, the outfit planned was totally different. I wanted to wear the puffy gold dress from Asos but thought I'd look bigger in it so didn't order it, instead, I ordered a black choker dress with silver sequins from Boohoo but it looked awful on me (my body, because the dress was stunning) so, plan B (well, C) was this simple velvet dress since I've never worn velvet during christmas, it still was fresh to me. I added gold things (choker - I took the chains off -, cuff, clutch and makeup) and purple sandals, still metallic of course.

    And this happened, a huuuuuge mistake, a big fashion faux-pas: the top underneath. Oops. Only on those pictures, not during christmas, but still ! I completely forgot to take my black top off (yes, sometimes I wear a top underneath tops or dresses when I'm cold) and forgot about those lace & sheer sleeves ahah, so dumb dumb ! Let's laugh about it instead of crying, right ?!

    So, it's not the outfit I wanted to wear but I'm quite pleased with how this last-minute look turned out, not that bad. ;) And it can be an idea for New Year's Eve too.

    I hope you have a wonderful time ! (I love to see bloggers' outfits during that time, all that sparkles & shines, amazing ! I hope you like mine).





You can follow me
On Bloglovin'
xxxx 

2 commentaires

  1. beautiful outfit, i love the dress! following you on bloglovin now so i'd love it if you checked out my blog!

    love katy @ THE RAWRDROBE x

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Thank you for the following and your comment sweetie, I'll check your blog. :)
      xxxx

      Supprimer

THANK YOU for your sweet messages, they always make my day. <3