Partywear - Short Dresses




1. Gold glitter lace dress - Motel (48£)
2. Copper lurex dress - Missguided (42€)
3. Silver dress - Boohoo (30€)
4. Silver V neck dress - New Look (34,99€)
5. Black velvet embellished dress - Cameo Rose (via New Look) (29,99€)
6. Rust metallic dress - New Look (39,99€)
7. Silver pleated dress - Zara (39,95€)
8. Metallic striped dress - Topshop (52€)
9. Glitter bandeau dress (4 colours) - Everything5Pounds (5£)
10. Metallic faux leather dress (2 colours) - Everything5Pounds (5£)
11. Metallic bodycon dress (2 colours) - Everything5Pounds (5£)
12. Blue velveteen dress - Everything5Pounds (5£)
13. Gold balloon dress - Asos (66,99€)
14. Black embellished dress - Asos (103,99€)
15. Gold scarf dress - John Zack (via Asos) (52,99€)
16. Wine metallic dress (2 colours) - Mango (35,99€)
17. Wine & gold lurex bodycon dress - IvyRevel (59,95€)
18. Metallic velvet dress - Miss Selfridge (39€)





    It's time to partyyy ! Voici une petite sélection de robes courtes parfaites pour fêter noël ou nouvel an. Pour moi, ces fêtes sont synonymes de choses trèèès voyantes, disco heaven et tout l'tralala. Ce n'est point original mais c'est comme ça, le look boule à facettes est totalement accepté pour l'occasion, pour cela, il suffit de porter une robe originale métallique, en lurex, avec des sequins, des paillettes, du velours, du doré, de l'argenté, mais pas tout à la fois. ;)

    Vous pouvez remarquer que la couleur de l'hiver est sans conteste le rouille, en métallique ou non, on en trouve partout, rien que dans ma sélection, j'ai du lever la main sur le rouille au risque d'avoir des robes trop ressemblantes. C'est une couleur proche du doré pour son côté chaud mais je trouve qu'elle calme le jeu. J'ai toujours plus été attirée par l'argenté mais cette année, j'ai envie de passer dans l'autre camp. J'ai une idée précise du look que je veux (d'ailleurs la robe qui me tape dans l’œil est sur cette page) mais je ne vais rien dire car ça peut tomber vite à l'eau, mais mon plan B est la robe en velours bleue (12), ça je peux vous le dire.

    Pour les accessoires, vous pouvez calmer le jeu (mais qu'est-ce que j'ai avec cette expression ?!!!) avec du noir ou bien y aller à fond et choisir des accessoires métalliques eux aussi (ici, pas de règle, vous pouvez très bien porter une robe argentée avec des chaussures dorées, suffit juste que ça aille ensemble) ou, option soft mais sympa: du bordeaux ! Oui, perso, je trouve que le bordeaux apporterait un grand peps à toutes ces belles robes et ça change du noir, certes chic, mais trop facile.

    Quelle est votre préférée ?

    Revenez pour voir ma sélection de robes longues/midi car, là aussi, vous pouvez vous lâcher sans que l'on se demande "mais elle se prend pour Sissi celle-là ?!". ;)







    It's time to partyyy ! Here's a little selection of short dresses that are perfect for christmas or new year's eve. For me, those holidays go hand in hand with veryyy bold things, disco heaven and all that. This is so not original but it is what it is, the mirror ball look is accepted for it, for this, all you need is: metallic, lurex, sequins, glitters, velvet, gold, silver, no, not all at once. ;)

    You can see that rust is the colour of the season, metallic or not, you can find it everywhere, let alone in my selection, I had to delete some dresses so they are not all so similar. This is a colour close to gold because it's warm but it's quieter. I've always been attracted to silver but, lately, I want to change it. I've a precise idea of my outfit (and one dress of my selection should be mine soon) but I won't spill anything about it because no one knows if it's gonna work, but that blue velveteen dress (12) is my plan B, this I can tell.

    For the accessories to finish that look, you can calm down a little bit with black or go hard with metallics too (and there, there's no rule, you can wear a silver dress with gold shoes, as long as it looks good together) or, soft but nice option: burgundy ! Yes, for me, burgundy would bring a spark to all those beautiful dresses and it's a welcome change from black, chic but oh so easy.

    What's your favourite ?

    Come back check out my selection of long/midi dresses because, there too, you can go hard without people asking "Does she think she's Sissi ?!". ;)

Aucun commentaire

THANK YOU for your sweet messages, they always make my day. <3