#UltimateVegasOutfit


Embroidered kimono - Forever 21
Black dress - Asos (similar)
Monk shoes - Pull & Bear
Black studded bag - Karmaloop
Floppy hat - H&M
Aviator sunglasses - Ray Ban
Pink sandals - Everything5Pounds
Lip print clutch - Forever 21





    J'aimerai beaucoup visiter Las Vegas un jour puisque j'en ai vraiment entendu du bien, alors quand j'ai appris que Vegas.com cherchait son #UltimateVegasOutfit, j'ai été particulièrement intéressée car c'est toujours un honneur d'être choisie pour quelque chose et j'étais partante car il s'agit de quelque chose que je fais déjà ici : partager mes tenues. Je ne pouvais pas dire non !


     Alors, j’ai pensé à une tenue que je pourrais porter pour un jour à Vegas et comment je la porterai le jour et la nuit. Vegas.com est là pour m’aider à choisir des endroits cools pour ce challenge.

    Quand vous êtes en visite, le conseil clé est de prévoir une tenue facile à changer (jour/nuit). Alors, disons que les choses intemporelles seront vos meilleures amies (si si !) : petite robe noire, t-shirt blanc, short en jean… En restant sobre, vous pouvez devenir tarée sur tout le reste et construire une tenue marrante, parfaite pour Vegas baby ! Faites-vous remarquer dans votre simple look !



JOUR

    Pour commencer le challenge, je devais choisir un endroit où commencer mon voyage parmi les nombreux Hotels de Las Vegas : donc, mon jour virtuel à Vegas commence avec un brunch au Bacchanal Buffet du Caesars Palace (je ne suis pas matinale alors disons que c’est le moment de mon arrivé – j’ai l’impression de m’inventer une vie là ahah).
    Le kimono est la pièce maîtresse de ce look (il est unique grâce à sa couleur et ses plumes brodées). Je porte la robe noire dans laquelle je suis le plus confortable et je l’ai nouée à la cuisse, des chaussures masculines (c’est toujours mieux de prévoir des chaussures plates ou à petits talons pour pouvoir gambader partout), des lunettes de soleil (idéal pour ne pas être aveuglée), une capeline et un petit sac noir (mais assez grand pour votre téléphone, appareil photo, porte monnaie, maquillage…).
    Pour les cheveux, un truc de feignasse : tressez vos cheveux pendant la nuit, et hop, magique, des ondulations au réveil !
     Ce serait une tenue parfaite pour des achats au Grand Canal Shoppes.



    NUIT

    Ensuite, dinner au Pink Taco & beuverie (claaaaasse) au VooDooRooftop Nightclub. J’ai choisi un restau mexicain  à place d’un super chic car j’adore ce type de plats et le rose (les tacos sont roses !).
J’ai donc choisi des accessoires roses pour être dans l’ambiance !
    Pour le soir, vous pouvez faire parler votre Femme Fatale intérieure (ou allez voir la FF originale – Britney Spears en action pendant son show Piece Of Me au Planet Hollywood.). Pour épicer votre look, ajoutez des talons (lâchez-vous sur la matière, la couleur, les motifs…), des lèvres colorées (j’ai choisi du rouge à lèvres rouge mais du lie de vin aurait été sympa également), une rapide coiffure tressée et une pochette de la même couleur que mes shoes (la mienne n’est pas « chic » mais j’ai voulu être plus joueuse que séductrice).






 
    I'd love to visit Las Vegas one day as I've heard so many good things about it, so when I heard that Vegas.com was looking for the #UltimateVegasOutfit, I was very interested because it's always an honour to be chosen for something and I'm all for it as it's somethings I already do here: sharing my outfits. I couldn't say no !
    So I planned an outfit I would wear for one day in Vegas and how I would transition it from day to night. Vegas.com is here to help me find places for this challenge.

     When you’re on a city trip, the key advice is to plan an outfit you can easily change from day to night. So let’s say timeless things are your besties : little black dress, white tee, denim shorts… By keeping it sober, you can go cray-cray on everything else and build a funny, playful outfit, suitable for Vegas baby ! Make you stand in your simple outfit !

  

DAY

     To start the challenge, I had to pick where I would want to start my journey from one of the many Las Vegas Hotels : so, here begin my virtual Vegas day at Bacchanal Buffet in Caesars Palace for a brunch (I’m not an early bird, but let’s pretend I just arrived ! – I feel I’m faking a life here ahah !).
     The kimono is the key piece (it’s unique thanks to its colour and embroidered feathers). I wear the black dress I’m the most comfortable in with a knot, some monk shoes (it’s always best to think of packing flats or low heels because you’ll have to walk a lot), sunglasses (so you live without being blinded by the sun), wide hat and a small black bag (but big enough to carry your phone, camera, wallet, make-up…).
    For wavy-lazy(ass) hair, just leave braids overnight. 
    This is a perfect outfit for shopping at the Grand Canal Shoppes at The Venetian @ The Palazzo.


NIGHT

    Then, dinner at Pink Taco & a drink at the VooDoo Rooftop Nightclub. I chose a mexican restaurant instead of a fancy one because I can’t help : I love mexican food & pink (pink tortillas, omg) !
    So, I picked pink accessories to stay in the mood.

     For the night, you can let your inner chic-woman do the talk. Vegas is about luxury so be a true Femme Fatale (or go see the original FF - Britney Spears in action during her Piece Of Me residence at the Planet Hollywood). So, spice up your look by adding beautiful heels (go bold on colour, texture, cut…), strong lips (I chose red lips but wine lips would look nice too) quick braid hairstyle and a clutch in the same colour than my shoes (mine is not « chic » but I chose to be more playful than seductive). 


DAY 
 

 NIGHT



Please, you can follow me

14 commentaires

  1. i love your outfits! They look good on you :)

    http://www.driedimensionaal-blog.blogspot.com/

    RépondreSupprimer
  2. i love your style! It looks nice on you!

    http://www.driedimensionaal-blog.blogspot.nl/

    RépondreSupprimer
  3. I love your outfit! It looks nice on you!
    http://www.driedimensionaal-blog.blogspot.nl/

    RépondreSupprimer
  4. Love this summer outfit. Looks great on you!

    BamBam Blog

    xoxo

    RépondreSupprimer
  5. Gorgeous looks for both day and night! Your hair looks so chic and elegant in the side braid! xo

    Kisses,

    (='.'=)
    -Lauren
    adorn la femme

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Oh thank youuu ! It's funny you say that because I was just being lazy with this hairstyle, really quick to do ;)

      Supprimer
  6. Shoes from the first outfit look amazing with this hat! I love your style ;)
    come-carpe-diem-baby.blogspot.com

    RépondreSupprimer

THANK YOU for your sweet messages, they always make my day. <3