(Almost) All black everything outfit


Sparkle black duster coat - HiddenFashion (similar)
Black dress - Asos (similar)
Black studded bag - Karmaloop (similar)
Faux fur ball - eBay
Purple Supercolor Superstar sneakers - Adidas x Pharrell Williams
Pearl necklace - New Look
Round sunglasses - Forever 21 (similar)
Black fedora - Debenhams





    Voici un look (presque) tout noir. C'est une chose que je ne fais pas souvent car, même si j'adore en voir, il faut savoir jouer sur les matières et les coupes, à défaut de pouvoir jouer avec les  couleurs. D'ailleurs, mon amie Killy Nicole a récemment porté LE total look noir parfait, avec des pièces simples mais fortes, le genre de tenue que j'aurais adoré porter: à voir ici.
La mienne est beaucoup plus casual, parfaite pour trainer.

    Vous avez déjà vu ce gilet à paillettes sur ma tenue de noël (ici), il est ici la pièce principale de cette tenue, surtout brillant de mille feux au soleil. ;) D'ailleurs, une vendeuse de chez Kiko crevait après (lol, surveillez votre langage, jeune fille !...) "oh mon dieu, je vous regarde depuis tout à l'heure, je suis désolée, ça semble effrayant mais j'adore votre manteau, il est tellement original, on ne voit que ça !" aaaah ça fait toujours plaisir. Autant, je suis gênée face aux compliments, autant j'adore en recevoir concernant mes vêtements, mes chaussures, mes sacs, bref des choses qui me représentent et que j'ai choisi !

    Enfin, les baskets, les fameuses Supercolor issues de la collab' Adidas x Pharrell Williams. L'idée est tellement bête que personne n'y avait pensé avant lui: produire un modèle de baskets en 50 nuances (pas "de grey" ahah), pas étonnant donc que le succès eut été au rendez-vous. Je les préférais en rose pâle à la base mais elles étaient sold out, je me suis donc rabattue sur les violettes ("Ray Purple"). J'avais des superstar adolescente (blanches à bandes dorées) et je regrettais de m'en être débarrassé, voici l'erreur réparée avec celles-ci !







    Here is an (almost) all black outfit. It's something I rarely do because, even if I love it, it needs to play with fabrics and cuts, because you can't play with colours. Speaking of which, my friend Killy Nicole recently wore THE perfect black outfit, with simple but strong pieces, the kind of outfit I'd love to wear: see it here.
Mine is much more casual, perfect to hang out.

    You already saw this glitter kimono on my christmas outfit (here), it's the main piece on this look, even more when it shines under the sun. ;) I got a nice compliment from a Kiko sales assistant: "omg, I keep looking at you since you got here, I'm sorry if it sounds creepy but I love your coat, it's so original, I can't get my eyes off it !" aaaaah it felt so nice to hear this. I'm always awkward with compliments but I love compliments about my clothes, shoes, bags, any thing that represents me and which I picked !

    Last but not least, those famous Supercolor from the Adidas x Pharrell Williams collection. The idea is so dumb that no one thought of it: producing one model in 50 shades (not "of grey" ahah), so its success is not a surprise. I wanted them in light pink, but sold out, so I chose those purples ("Ray Purple"). I owned superstars when I was a teen (white with gold stripes) and I regret that I got rid of them, the mistake has been repaired with those ones !





Please, you can follow me

16 commentaires

  1. <33333 my lil love you look perfecto

    RépondreSupprimer
  2. Lovely all black outfit :)
    https://cherieedle.blogspot.com/

    RépondreSupprimer
  3. Réponses
    1. Oh :D, I almost picked them in bright pink but thought it would be nice to have them in bright purple, in case I find those light pink so I don't have two pinks lol :)

      Supprimer
  4. love the all black outfit with the bright kicks! so cool!
    kelseybang.com

    RépondreSupprimer
  5. super cool outfit, love how its like black but still kinda boho and how you added a little bit of colour with these shoes x3

    dresses-and-travels //@susandollparts

    RépondreSupprimer
  6. All black is always so cool and chic! I love your purse and you necklace! Great post!
    xo Kiki
    https://colormekiki.wordpress.com/

    RépondreSupprimer
  7. I love your style!
    You have a lovely blog! Let me know if you'd like us to follow eachother on GFC and keep in touch?
    http://lyinyou.blogspot.com/

    RépondreSupprimer
  8. Love your purple sneakers!

    http://www.spencrescurls.com

    RépondreSupprimer

THANK YOU for your sweet messages, they always make my day. <3