Inspired by Kylie Jenner (More or less, yeah)



Camouflage jacket - Everything5Pounds (similar)
Black duster coat - HiddenFashion (similar)
Black mesh top - Everything5Pounds
Skinny jeans - Pull & Bear
Lace up boots - Schu (similar)
White backpack - New Yorker (similar)
Necklace - New Look (similar)
Mirror round sunglasses - eBay
Spike headband - (similar)




    En préparant ma tenue, j'ai pensé à Kylie Jenner en voyant le résultat: veste camouflage, duster coat, chaussures lacées, sac à dos, voilà pourquoi ce titre. Quand je suis inspirée, j'ai un peu de mal à le dire, histoire d'éviter les "oh mon dieu, mais genre elle s'y croit celle-la, rien à voir !!!", inspiration ne veut pas dire copie à 100% mais juste des choses qui nous font penser à certaines personnes. :) J'ignore si c'est réussi ici, les gens n'ont pas eu l'air d'apprécier sur Instagram, peut-être parce que j'ai osé nommer la Kylie lol.

    Passons au sac à dos que je trouve vraiment beau. Il vient de chez New Yorker, en fouillant on y trouve des choses sympas, de temps en temps... J'aime beaucoup la forme mais surtout le détails des étoiles coupées, c'est discret mais ça fait toute la différence. Il existe aussi en noir !

    Des chaussures de 2010 bien appréciées, j'ai bien fait de les garder car j'ai souvent tendance à faire le gros tri côté chaussures, tant j'aime en accueillir de nouvelles. ;) Un bout rond contrairement à celles version 2015, ça change un peu même si je n'aime pas leur talon en bois mais ce n'est qu'un détail.

    Puis, ce petit headband à piques, ce fut un cadeau de Killy Nicole quand je l'ai rencontrée il y a (presque) 3ans, j'ignore d'où il vient.




    When I picked my outfit, it made me think of Kylie Jenner when I saw the result: camouflage jacket, duster coat, lace up boots, backpack, here's why the title. When I'm inspired, I don't like to say it cause I want to avoid the "oh my god, who do you think you are, it has nothing to do with x !!!", but inspiration doesn't mean a 100% copy, only things that remind you of someone. :) I don't know if it's well done, people don't seem to love it on Instagram, maybe because I dropped Kylie's name lol.

    Let's speak about the backpack, it's just gorgeous. It comes from New Yorker, a place where you can find nice things by searching, from time to time... I like those cut out stars, it's discreet but makes all the difference. It's also available in black !

    The shoes are from 2010, I'm glad I've kept them because I'm used to get rid of a lot of shoes because I always love to welcome new babies. ;) A round toe instead of 2015 versions, it's different even if I don't like their wood heels but it's random.

    Then, this little spike headband, it was a gift from Killy Nicole when I met her 3 years ago (almost), I don't know where it's from.






Please, you can follow me

1 commentaire

  1. Superb!
    I'll wait for me! http://theroaronthecatwalk94.blogspot.it/ :*

    RépondreSupprimer

THANK YOU for your sweet messages, they always make my day. <3