You turn my mood from black to blue



Teal faux-fur coat - Topshop (similar: black & leopard)
Turquoise shirt - Charity shop in Birmingham
Jeans - Pull & Bear
Blue chain boots - André [2010 blogger collection - Coline Etpourquoipascoline] (similar)
Necklace - H&M (similar)
YSL inspired arty ring - ebay (similar)
Sky blue bag - Edisac (similar)





    Voici un look dont je ne suis pas fan à 100%. Je sais bien qu'il faudrait que je ne blogue que les looks qui me ressemblent, que j'aime, que je porte avec plaisir, et pour tout vous dire, il m'est déjà arrivé de ne pas en poster certains (deux datant de mes vacances d'été, par exemple) car je n'avais pas envie de les présenter sur mon blog: ils n'en valaient pas la peine, me rendaient dégueulasse (bah oui, pardonnez le vocabulaire !) ou rendaient mal en photo.

    C'est justement ce passage photographique qui pose problème ici car en soi, je l'aime bien cette tenue "fée bleue" moi ! En vrai. Sauf qu'en photo, l'effet tombe à plat et c'est trop similaire à la précédente (fausse fourrure + jean + chemise + collier)... Sans oublier le fait que ça me tasse, moi qui ne suis pas grande, bien que ça ne m'ait jamais posé problème (petit = mignon. Ah non ? Bon...) et que les photos en mode soleil-dans-la-gueule-et-paf sont du plus bel effet. :D

    Je pense que si vous bloguez (de même pour les non-blogueuses), vous connaissez ce problème de passage en photo d'une tenue: on porte une tenue qu'on adore, on est trop fière, on se dit que ça va être l'extase en photo puis on shoote et, une fois rentrée, l'horreur, la tenue rend tellement insipide en photo. On donne souvent le conseil de prendre une photo dans le reflet de son miroir avec un smartphone et d'ajuster sa tenue en fonction de ça. Bon conseil, sauf que ça ne marche pas toujours, la preuve. L'erreur était peut-être de vouloir faire un look monochrome.

    Mais j'ai décidé de le poster car j'aime trop le bleu: argument de choc indéniable ! Qui sait ? Peut-être que vous aimerez ! ;)




    Here is an outfit I'm not 100% fan of. I know, I should only blog about outfits I love, I'm proud of and, to be honest, I already decided not to post some (two from my summer holidays) because I didn't want them to be here on my blog: they didn't worth it, make me look gross/disgusting (oh yeah, forgive the vocabulary !) or looked really bad on pictures.

    This real life-to-picture passage is the trouble here because I kinda like this "blue fairy" outfit ! IRL. Except that on pictures, it looks flat, too similar to the previous one (faux-fur + jeans + shirt + necklace)... Not to forget the fact that it makes me look very petite & wide, even if I don't feel that short (small = cute. Oh no ? Okay...) and the bad pictures with sun all over my face which is definitely not a good look. :D

    I think if you blog (even if you don't), you know that matter too well: we wear an outfit we love, we're proud of, we think it's gonna be awesome on pics, then we shoot and, once we're at home, horror, the outfit looks so dull on pictures. The advice that is the most given is to take a pic of you in the mirror and adjust the outfit. Good advice except that it doesn't always work, proof it is ! The mistake was probably to want to do a monochrome look.

    But I decided to post it anyway because I love blue so much: unbreakable argument ! Who knows ? Maybe you'll like it ! ;)





You can follow me

2 commentaires

  1. Lovely colour shirt xx

    www.seeonebuyone.blogspot.co.uk

    RépondreSupprimer
  2. I’ve just found your blog and I’d like to say that I’m in love with it!
    Interesting posts, beautiful photos & design! It’s really amazing!
    Great job! I’ll be happy to see you in my blog!)

    Diana Cloudlet
    http://www.dianacloudlet.com/

    RépondreSupprimer

THANK YOU for your sweet messages, they always make my day. <3