Baby, It's Cold Outside



Brown coat - Vintage (similar)
Floral shirt - MissGuided
Jeans - Pull & Bear
Sky blue heels - New Look
Turquoise & silver necklace - Etsy (similar)



    Si vous me suivez sur Instagram, vous avez du remarquer que j'ai porté cette tenue différemment la première fois: avec ma chemise rayée (vue ici) et mon petit sac bleu (vu ici). Pour ce qui est du sac, j'ai juste oublié de le porter sur les photos (ça arrive ! Pourtant, ça aurait été nickel avec mes colliers), quant à la chemise, je ne voulais pas vous rendre ce post ennuyeux avec quelque chose porté il y a peu et j'avais envie de vous montrer cette chemise depuis un petit moment, vu que je la porte très souvent. Je trouve qu'elle s'accorde mieux avec le style de mon manteau vintage déniché à Birmingham (déjà vu ici) et aux colliers.

    J'ai toujours été fan de vintage (même si j'aime aussi le neuf) et des 60s-70s-90s (sûrement pas les 80s, hormis certaines choses, beurk !), je suis donc enchantée de ce revival 70s dans les collections, après les 60s la saison dernière, comme, par exemple, cette merveilleuse campagne Zara pour leur collection printemps/été !







    If you follow me on Instagram, you noticed how I wore this outfit the first time: with my striped shirt (seen here) and my little blue bag (seen here). For the bag, I just forgot to shot with it (it happens ! Yet, it would have been nice with my necklaces), for the shirt, I didn't want this post to be boring to you as you saw me in this shirt few posts ago, I wanted to show you this beautiful shirt because I wear it a lot. It looks best with this vintage coat from Birmingham (already seen here) and the necklaces.

    I've always been a huge vintage (even if I do love new stuffs) & 60s-70s-90s fan (surely not the 80s, except for a few things, eww !), I'm thrilled by this 70s revival in collections, after 60s last season, like, for example, this wonderful spring/summer Zara campaign !







You can follow me

8 commentaires

  1. Vintage coat is always best choice :))
    www.yuyufashionbook.com

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Ahah I couldn't agree more ! And this one looks like a new one, no sign of previous wear :D

      Supprimer
  2. Oh my god your style is impecable <33
    Good pictures too :DD can't wait for your next one!


    www.leclothes.com

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. OMG, thank you, it feels good to read that, I'm always so unsure (especially about my pictures). :) Next is coming, hope it won't disappoint you ;)

      Supprimer
  3. Je suis également une grande fan du vintage ! Très chouette petit look aux inspirations hippie :3 J'adore !

    http://camilleunpointcesttout.fr

    RépondreSupprimer
  4. Awsome jacket!
    Kisses
    Aga

    Check my new post:
    How to wear tartan skirt?
    www.agasuitcase.com

    RépondreSupprimer

THANK YOU for your sweet messages, they always make my day. <3