Rainbow & Pastels... True Love !



1) Pastel print dress - Inlovewithfashion 38£
2) Rainbow jumper - UNIF via Urban Outfitters US 160$
3) Pastel shades sweatshirt - Family via Urban Outfitters US 59$ 19.99$
4) Rainbow sleeve sweatshirt - Pins And Needles via Urban Outfitters US 39$
5) Multicolour top - Pimkie 12.99€
6) Cut out rainbow dress - Lashes of London via ASOS 59.09€
7) Pastel galaxy print leggings - Boohoo 15€ 12€
8) Rainbow leggings - Boohoo 12€
9) Rainbow cut out dress - Boohoo 22€
10) Rainbow tie & dye dress - ASOS 55.15€
11) Floral bow headband - Forever 21 2.90€
12) Rainbow pastel sweatshirt - Aliexpress 28.02$


J'ai vraiment un truc pour les vêtements arc-en-ciel et pastels. Je veux dire, ça m'attire follement. Toutes ces couleurs, cette idée de ressembler à un bonbon, moi je fonds ! C'est agréable à porter quand le ciel est tout gris, qu'il fait du brouillard, cela donne une impression d'exister, d’irradier (ouais, bon, j'amplifie le truc un tout petit peu). Mais c'est vrai qu'on se sent bien dans autant de couleurs à la fois. Que ce soit du pastel ou pas, l'imprimé arc-en-ciel est génial et met de bonne humeur. Cela m'obsède depuis que j'ai vu Miroslava Duma porter sa robe arc-en-ciel Christopher Kane lors de la Fashion Week de Paris en juillet 2012.
Pour la version pastel, vous pouvez tenter des pièces fortes puisque je trouve ces teintes faciles à porter, que ce soit en imprimé multicolor ou en superposition de pastels. C'est quelque chose d'assez fort pour être sombre sur le reste (évitez d'en mettre trop car, oui, trop de couleur peut la tuer et je suis sûre que vous ne voudriez pas ça). Après, il y a les pièces visibles (2 ou 12 pour n'en nommer que deux) mais aussi des choses plus passe-partout (4 et 5). Puis, il y a le fameux ami de celles qui n'osent absolument pas: l'accessoire. Ici, je vous montre juste un headband (11) mais il y a aussi les bracelets, les chaussures (les fameuses Charlotte Olympia de Miroslava), les sacs...
Oh, dans cette liste, il y a une chose que je possède et deux commandées, une idée ? ;)



I really have a thing for rainbow and pastel clothes. I mean, I'm attracted to it. All these colours, this idea of looking like a candy, I love this. It's nice to wear it when the sky is grey and sad, it makes you exist and glow (yes, okay, I make it bigger than it is, just a little bit). But it's true that we feel good in as many colours ! Whether it is pastels or not, the rainbow print is great and puts you in a good mood. I'm obsessed with it since I saw Miroslava Duma wear her rainbow Christopher Kane dress during the Paris Fashion Week in july 2012.
For the pastel version, you can wear statement pieces, I think these shades are easy to wear, whether it's multicolour print or layers of pastels. It's something strong enough to stay sober with the others clothes (avoid wearing too much colours with colours with colours... or it will kill the colour). Otherwise, there is bold pieces (for example, 2 or 12) but also low-profile pieces (4 and 5). Then, there is the best friend of the girls who don't dare: the accessory. Here, I'm only showing you the headband (11) but there is bracelets, shoes (Charlotte Olympia), bags...
Oh, in this list, there is one thing I own and two ordered, any idea ? ;)

Aucun commentaire

THANK YOU for your sweet messages, they always make my day. <3